مسئولیت پذیری در فروش

زمانی که یک #فروش از دست می رود، دلایل مختلفی می تواند برای آن ذکر شود. #فروشنده پس از اینکه در یک فروش موفق نیست، بسیاری از بهانه ها را برای خودش ردیف می کند تا اثبات کند، او کارش را درست انجام داده ولی #مشتری به دلایل قابل قبولی مثل نداشتن بودجه کافی و بالا بودن قیمت، یا پایین تر بودن کیفیت و ده ها دلیل به ظاهر موجه دیگر، نخريده است.

فروشنده حرفه ای همواره #مسئولیت کلیه فرآیند فروش را به عهده می گیرد. او از مشتری می پرسد چرا هنوز تصمیم به خرید نگرفته است؟ می پرسد چرا احساس می کند محصولی که ارائه کرده است، گران است؟ فروشنده حرفه ای تلاش می کند، پرسش هایی بپرسد تا سوءتفاهم ها، برداشتهای نادرست و یا بهانه های مشتری را شناسایی کند و آنها را رفع نماید. او پروسه فروش را به شکل حرفه ای مدیریت و هدایت می کند و حتی در صورتیکه فروش از دست رفت، مسئولیت کامل از دست رفتن فروش را می پذیرد. فروشنده حرفه ای تلاش می کند دلایل اصلی و واقعی که سبب شده فروش از دست برود را شناسایی کند تا در صورت امکان آنها را اصلاح نماید.

فروشنده حرفه ای #مسئولیت_پذیری را در وجود خود نهادینه کرده است

 

دکتر_محمدرضا_انصاری