شهامت عبور از پرتگاه های زندگی تان را داشته باشید!

لبه پرتگاه ایستادن ریسک زیادی دارد اما هیجان انگیز و لذت بخش است! همه آدم ها جرات ایستادن لبه پرتگاه را ندارند به همین دلیل هم هیچگاه لذت آن را درک نمی کنند.

در دنیای موفقیت نیز گاهی نیاز است لبه پرتگاه حرکت کنی تا بتوانی وضعیت بهتری را تجربه کنی ! اما همه جرات و شهامت عبور از لبه پرتگاه های زندگی را ندارند ، به همین دلیل همواره در یک حاشیه امن نه چندان دلچسب زندگی می کنند و با نارضایتی و ناملایمات دست و پنجه نرم می کنند. 

شما در کدام دسته اید؟ تجربه های هیجان انگیز خود را از لبه های پرتگاهی که پشت سر گذاشته اید برایم بنویسید...

دلیل اصلی شکست کمپین های تبلیغاتی

خیلی وقت ها خودمان کاری می کنیم که بازار از ما روی برگرداند.

چرا که مشتری را نشناخته ایم و برای خودمان شروع به تولید محتوا می کنیم و کمپین های تبلیغاتی طراحی می کنیم.

برای انتقال پیام مان به مشتری ابزاری برمی گزینیم که از نظر خودمان بهتر است و مشتری را در نظر نمی گیریم! این دلیل اصلی شکست بسیاری از کمپین های تبلیغاتی در ایران و رویگردانی بازار از  ماست !.

" بخشی از صحبت های من در پنل تخصصی مارکتینگ و رسانه و تاثیر آن در صنعت خرده فروشی #ایران_ریتیل_شو"

 

ما انسانیم و در مقابل یکدیگر مسئولیم!

 

ما انسانیم و در مقابل یکدیگر مسئولیم! دنیای ما و زندگی ما، زمانی لذت بخش تر می شود که به یکدیگر کمک کنیم، باعث رشد هم شویم، دغدغه های جامعه، دغدغه های خودمان تلقی شود و برای رفع دغدغه ها قدم بر داریم!
اگر در جامعه ای جهل فوران کند همه از آن لطمه می بینند چه آن کسی که آگاه است و چه کسی که در جهل غوطه ور است! اگر در جامعه ای فقر فراگیر شود همه در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی و بحران امنیت قرار می گیرند چه آن کسی که #ثروتمند است و چه آن کسی که در #فقر دست و پا می زند! به ثروت و ثروتمند احترام بگذاریم و تلاش کنیم افراد بیشتری به تولید ثروت بیندیشند! چرا که فقر ریشه اصلی افسردگی، خمودگی، بزهکاری و ابتذال در جامعه است! جامعه ای که ثروتمندانش به دید بد نگاه شوند و ثروت مضموم باشد هیچگاه رشد نمی کند! به هم کمک کنیم تا جامعه ای ثروتمندتر داشته باشیم! فقط یادمان نرود ثروتمند با#پولدار متفاوت است!
.
پس همه ما نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم مسئولیم تا برای خودمان زندگی بهتری بسازیم اگر واقعا برای خودمان ارزش قائل هستیم و خودمان را دوست داریم! 
یادمان باشد باعث آسیب های شدید روحی و روانی کسی نباشیم چرا که او عضوی از جامعه است و اگر چنین کنیم او نمی تواند از پتانسیلش برای بهتر شدن جامعه و حتی لذت بردن خودش از زندگی استفاده کند!
یادمان باشد به عواطف و احساسات همدیگر احترام بگذاریم! 
یادمان باشد خودبینی ها و خودخواهی هایمان را کمتر کنیم! 
یادمان باشد برای خودمان و اطرافیانمان دنیای زیباتری بسازیم!
دیر یا زود همه ما از این دنیا رخت خواهیم بست! پس کاری کنیم که هم زندگی برای خودمان لذت بخش باشد و هم برای عزیزانمان و هم برای همنوعانمان ❤️
.

 

رقبایتان را به درستی تحلیل کنید !


همیشه کالاها و خدمات شما با رقیب تان مقایسه می شود. بنابراین شما باید اطلاعات مفیدی در مورد رقبایتان کسب کنید تا بتوانید تحلیل مناسبی از رقیب داشته باشید. در دنیای امروز شدت رقابت بسیار زیاد است بنابراین اگر تحلیل شما از رقیبتان به دقت صورت نگیرد، می توان گفت احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در مسیر کسب و کارتان با بحران جذب، حفظ و رضایت مشتری مواجه شوید. .

عاشق باشید و پیروز شوید !!!


در صنعت چرم من زمانی شکست خوردم که احساس کردم دیگر این کار را دوست ندارم ! به محض اینکه شدت علاقه ام کاهش پیدا کرد به طرز عجیبی کسب و کارم در آن صنعت رو به افول رفت! کارمندانم مثل گذشته کار نمی کردند، حتی مشتریانم به اندازه کافی مشتاق خرید از ما نبودند، مشکلات تعزیرات و اماکن پیش می آمد و به ناگاه انبوهی از مشکلات ظاهر شد! 
گویی آن کسب ‌کار ریشه در دلم داشت و وقتی عشقم به آن کار کم شد، ریشه هایش شروع به خشکیدن کرد!
عشق نیروی محرک کسب و کار و موفقیت شماست! همواره کاری انجام دهید که عاشقش هستید! اگر کاری می کنید که به اندازه کافی در آن عشق نیست، قبل از اینکه بحران دامن گیرتان شود از آن خارج شوید! من به این مهم عمل نکردم و ورشکستگی در آن دوران، نتیجه بی توجهی ام بود. 
عاشق باشید و پیروز شوید! .

از ایده تا تولید


چندی پیش افتخار داشتم با برنامه #شب_آفتابی به صورت زنده از شبکه سه سیما پاسخگوی پرسش های شما عزیزان در حوزه کسب و‌کار باشم. .
نکته مهمی که از پرسش های شما عزیزان استخراج شد این است که بسیاری از مردم ایده هایی دارند که از نظر خودشان بسیار جذاب، پربازده و درآمدزاست ! 
واقعیت این است که در دنیای تجارت ایده ای ارزشمند است که قابلیت تجاری شدن دارد و در واقع می توان محصولی تولید کرد که مشتری حاضر است بابت آن هزینه کند! اگر ایده ای به ذهنتان رسید، ابتدا از خودتان بپرسید، چه کسی مشتری شما خواهد بود و چرا آن مشتری باید بابت محصول شما پول بدهد؟! اگر پاسخ قانع کننده ای برای مشتری وجود داشته باشد، ایده ارزشمندی محسوب می شود! در غیر اینصورت ایده شما به درد تجاری سازی نمی خورد! .
.

کارل لاگرفلد ، اسطوره دنیای هنر


در دنیا هستند کسانی که زیبایی می آفرینند و دنیا را جای زیباتری برای زندگی می کنند. بدون شک #کارل_لاگرفلدیکی از این بزرگان بود که با هنرش برای بسیاری از ما زیبایی آفرید و لذت پوشش را برایمان صدچندان می کرد. دنیای #فشن قطعا با حضور کارل جای زیباتری بود لیکن او از این دنیا برای همیشه رخت بر بست! حضورش موهبتی بزرگ بود و رفتنش بسیار غم انگیز! 
مسیر رشد و موفقیت #کارل می تواند برای بسیاری از فعالان دنیای فشن الهام بخش باشد!
.

هرگز وارد جنگ قیمتی نشوید!



بسیاری از کسب و کارها در #بحران_اقتصادی دچار سردرگمی می شوند و عمدتا با کاهش قیمت ها می خواهند فروش خود را افزایش دهند. این خطرناک‌ترین کاری است که یک کسب و کار می تواند در رکود اقتصادی انجام دهد. چرا که با کاهش قیمت، حاشیه سود کاهش پیدا می کند اما عمدتا رشد فروش به حدی نیست که بتواند آن کاهش را پاسخ دهد و منجر به سودآوری بیشتر شود. در نتیجه قدرت مالی شرکت روز به روز کاهش می یابد و زمینه ساز افول آن می شود. در شرایط رکود اقتصادی هرگز وارد جنگ‌و رقابت قیمتی نشوید. .

برای ساخت آینده تان روی زمین گام بردارید!


اگر می خواهید موفقیت های بزرگ بدست آورید، باید به سختی تلاش کنید. هیچ چیز به راحتی و با راحت طلبی بدست نمی آید. هوش مالی، هوش بیزنس و هوش تجاری هرگز با دوره های آموزشی و یا کتاب بدست نمی آید. مطالعه و آموزش فقط به شما دانش می دهد که البته بسیار ارزشمند است. لیکن موفقیت چیزی بیش از دانش نیاز دارد و آن تلاش و پشتکار است. هیچ کس بدون تلاش به هیچ چیز نمی رسد مگر از راه های نامتعارف که البته تعداد آنها هم بسیار نادر است. .
واقعیت ها را ببینید، بپذیرید و برای ساختن آینده تان حتما روی زمین گام بردارید. مثبت اندیشی بسیار خوب است به شرط آنکه با خردگرایی و واقع بینی توام شود. 
برای موفقیتتان بجنگید و پرقدرت تلاش کنید!
.

در انتخاب مربی دقت کنید!

موفقیت با حرف به دست نمی آید. موفقیت در کنار دانش نیاز به اقدام‌ دارد. این روزها خیلی ها هستند که صحبت از موفقیت در کسب و‌کار و موفقیت در تجارت می کنند! خیلی ها علوم مختلف مدیریت از مالی گرفته تا مارکتینگ‌و فروش را آموزش می دهند! اما کمتر افرادی هستند که خودشان از آن دانش به معنای واقعی در کسب و کار استفاده می کنند. همیشه از کسی بیاموزید که خودش به گفته هایش عمل می کند. از کسی بیاموزید که خودش از دانشی که دارد در مسیر موفقیتش بهره می برد!